Kiertotalousalan brändien yhteismyymälä avataan Rediin

Kauppakeskus Redin kiertotalouskeskittymään, Second Hand Marketiin, avataan kiertotalousalan brändien yhteismyymälä torstaina 1.9.2022 klo 10.

Kiertotalous saa ensimmäistä kertaa vahvasti jalansijaa kauppakeskuksessa Suomessa Kauppakeskus Rediin avatun Second Hand Market -alueen myötä. Alue laajenee nyt, kun kesäkuussa avannut Kierrätyskeskuksen myymälä saa rinnalleen torstaina Fidan, UFF:n sekä kiertotalousalan brändien yhteisen myymälän.

Yhteismyymälä avataan 560 neliön liiketilaan shop-in-shop-malliin perustuen. Tämä mahdollistaa pienillekin toimijoille pääsyn kauppakeskuksen asiakasvirtojen äärelle ilman panostusta omaan tilaan ja henkilökuntaan. Ensimmäisten joukossa myymälässä aloittavat muun muassa Pure Waste, Costo, Vaatepuu, Globe Hope, Design Kaje, Menddie, Piece of Jeans, MyMessage, Upcycler Helsinki, vähänkäytetty.fi, Bad Idea Design, Opshop Helsinki, Josena Art, Ilomar, Viivin Vintage, Sarart, Kammo Design, Dome Upcycling, Kiedo, Ninyes ja Suutarimestari Ville. Hieman myöhemmin mukaan liittyvät muun muassa Suomimuodin lumoissa, Liiteri.net, Lainappi, Upcycle with Jing, Jalotus, Emmaus Helsinki, Kenkiks, Rå Wear ja Muute.

Yhteismyymälällä on menossa joukkorahoituskampanja, jolla haetaan varoja tilan tarvitsemien kalusteiden, sähkötöiden ja muiden muutostöiden kattamiseksi. Auttaa voi vaikkapa ostamalla oman itsepalvelumyyntipaikan myymälään, kestävän vaatehuollon ammattilaisen Outi Pyyn luennon tai vuokraamalla myymälän yhteydessä sijaitsevaa kokoustilaa. Myymälä pystytetään yrittäjien yhteisvoimin ja esimerkiksi osa kalusteista on Redin kautta saatuja kierrätyskalusteita.

Hanke on toteutettu osana Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksen hallinnoimaa ja Euroopan aluekehitysrahaston tukemaa hanketta, jonka tarkoituksena on edistää kiertotalousalan kasvua tehden siitä houkuttelevaa ja saavutettavaa suurelle yleisölle.

Johanna Kohvakka, hankepäällikkö
Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus Oy