Trendimeikit ja siveltimien sutina saavat asiakkaat jonottamaan Emotioniin

Meikkaaminen, luonnonkosmetiikka ja trendien aallonharjat ovat tämän hetken kuumin kolmikko kauneuden ja hyvinvoinnin alalla. Niitä tarjoillaan myös REDIin avautuvassa Emotion-myymälässä, jota suunnitellaan nyt tukka putkella.

”Olen todella innoissani ja odotan ihan hirveästi, että pääsemme avaamaan uuden myymälämme REDIin”, kertoo HOK-Elannon ketjupäällikkö Elina Vaalto.

REDIn Emotionissa panostetaan etenkin meikkeihin, palveluun ja toimintaan.

”Tulossa on siveltimen sutinaa, meikkausta ja urbaania asiakaskuntaa parhaiten palvelevia tuotteita”, Vaalto lupaa.

”Lisäksi lähiseudun asukkaat voivat nyt Flow-festareille mennessään poiketa hakemassa vaikkapa upean huulimeikin tai glitteriä silmäkulmaan”.

Tuoreita trendejä somesta

Etenkin nuorempien joukosta löytyy nykyään omistautuneita ”meikkinistejä”, jotka tietävät kaiken meikeistä ja meikkaamisesta. Osaa kuluttajista taas kiinnostaa etenkin luonnonkosmetiikka tai esimerkiksi kokonaan vegaaniset tuotteet.

”Kuluttajien vaatimustaso on noussut ja uusimmista trendeistä ollaan hyvin perillä. Uskon, että myös REDIn tulevat asiakkaat ovat trenditietoisia ihmisiä”, Vaalto sanoo.

Suurin ideapankki uusimmille trendeille on tänä päivänä verkko ja etenkin somemaailma. Vaalto nostaa esimerkiksi Youtube-tähdestä meikkimoguliksi nousseen Jeffree Starin, jonka tuotesarja saatiin Suomeenkin viime vuoden puolella. Muutama Sokos ja kaksi Emotionia olivat maailman ensimmäiset fyysiset myymälät, joihin tuotteet tulivat myyntiin, sillä sitä ennen niitä oli saatavilla vain verkkokaupoissa.

”Kerroimme silloin somessa viikonloppuna, että hänen tuotteitaan on saatavilla maanantaina myös meillä. Ja maanantaiaamuna, kun avasimme liikkeen, oven takana oli jono.”

Verkko ei korvaa palvelua

Muutaman taloudellisesti haastavan vuoden jälkeen suomalaiset panostavat taas uudella innolla itsestään huolehtimiseen, kauneuteen ja hyvinvointiin. Muun muassa verkkokauppa tuo alalle lisää mahdollisuuksia ja kilpailua.

”Kilpailu piristää ja tuo lisää draivia. Etenkin nuorempien asiakkaiden osalta verkkokauppa on myymälöiden pahin kilpailija, mutta toisaalta verkko tukee myymälöitä ja synnyttää uusia ilmiöitä, joita ei olisi muuten syntynyt”, Vaalto pohtii.

Fyysiset myymälät tarjoavat myös yhden ylivoimaisen edun verkkokauppaan verrattuna: henkilökohtaisen palvelun. Vaikka verkkokaupasta saa tilattua tuotteita nopeasti, niitä ei pääse hypistelemään eikä kaupan päälle saa ammattitaitoista palvelua ja opastusta vaikka kädestä pitäen.

”Palvelua arvostetaan, ja se saa asiakkaat tulemaan takaisinkin.”

 

3 X miksi REDI

1. Sijainti. Kauppakeskus on eri kulkuvälineiden solmukohta, jossa on mieletön asiakasvirta jo luonnostaan. Ajattelin heti, että meidänkin on päästävä tuonne.
2. Asiakaskunta. Kalasataman ympärillä on mielenkiintoisia asuinalueita, esimerkiksi Kallio, Arabia ja Vallila. Alueella asuu trendikkäitä, urbaaneja ihmisiä.
3. Visuaalisuus. Olemme visuaalisella toimialalla ja REDIstä tuli heti hyvä, vahva fiilis. Meidän moderni liikkeemme tukee sen vetovoimaa ja päinvastoin.