Skechersit jalassa Mustikkamaalle tai maratoonille

Mikä yhdistää sunnuntaikävelijää Mustikkamaalla, maratoonaria New Yorkissa ja tunteja jalkojensa päällä viettävää shoppailijaa REDIssä? Halu vetää jalkaansa mukavat kengät, jotka tarjoavat liikkumisen keveyttä ja iloa, tyylillä.

”Hyvä kenkä tuntuu jalassa yhtä mukavalta kuin sukka, olitpa sitten kävelyllä tai maratoonilla”, kuvailee Sports Connectionin johtaja Peter Jörgensen. Yritys vastaa Skechers-brändin kenkien jakelusta Suomessa, Norjassa, Tanskassa ja Ruotsissa.

Skechers on mukana aallossa, jossa sporttivaatteista on tullut salonkikelpoinen vaihtoehto myös treeniajan ulkopuolella. Siinä missä Euroviisut voi voittaa salipaitaan pukeutuneena, katutyyliin sopivissa Skechers-kengissä sopii astella niin asiakaspalaveriin kuin illanviettoon.

Euroopan jalkinemessuja parhaillaan kiertävä Jörgensenkin tunnustaa vetäneensä jalkaansa aamulla Skechersit. ”Nämä ovat yksinkertaisesti supertyylikkäät ja maailman mukavimmat kengät. Tuotekehitys tähtää maksimaaliseen keveyteen, istuvuuteen ja joustavuuteen ulkonäöstä tinkimättä”, hän kertoo.

Mukavuus puree suomalaisiin

Skechers on Yhdysvaltojen toiseksi suurin kenkäbrändi heti Niken jälkeen, ja koko maailman mittakaavassa neljänneksi suurin. Sen myynti pelkästään Suomessa kasvoi viime vuonna 50 prosenttia. Huima kasvuloikka on Jörgensenin mukaan seurausta Suomen ensimmäisen Skechers-myymälän avaamisesta Helsinkiin. Skechersit toki kuuluvat lukuisten verkkokauppojen ja tavaratalojen valikoimiin, mutta Jörgensenin mukaan omalla myymälällä on ratkaiseva merkitys.

”Kenkämme on suunniteltu tuottamaan iloa ja liikkumisen elämyksiä. Salaisuutemme aukeaa, kun vetää kengät ensimmäistä kertaa jalkaansa. Omissa liikkeissämme meillä on esillä koko valikoima – yli 500 kenkätyyliä naisille, miehille ja lapsille – ja parhaat asiantuntijat auttavat valitsemaan täydelliset kengät.”

Mustikkamaan poluilla tullaan ensi syksynä näkemään todennäköisesti Skechersien esiinmarssi, sillä liikkumisen keveyttä ja katutyyliä henkivä myymälä aukeaa syksyllä myös REDIin.

”Skechersiltä löytyy vastaus jokaiseen säähän teillä siellä Suomessa. Ja tiedän, että olette erityisen tarkkoja kenkien käytännöllisyydestä ja mukavuudesta.”

Skecherseissä palkintopallille

Asiakaspalaverin lisäksi Skecherseissä voi lähteä vaikka Ironman-kilpailuun, sillä vapaa-ajan jalkineiden lisäksi merkki valmistaa kenkiä myös vaativiin suorituksiin. Merkin nimeen vannovat monet maailman huippu-urheilijat.

Skechers panostaa merkittäviä summia triathlonistien, juoksijoiden ja golffaajien sponsorointiin. Maailman kovimpana urheilusuorituksena pidetään Havaijilla järjestettävää Ironman-kilpailua,  jossa Skechersin sponsoroimat urheilijat nappasivat palkintopallisijoituksia sekä miesten että naisten sarjoissa viiime lokakuussa. Skechersin talliin kuuluu myös yksi suomalaisurheilija, triathlonisti Venla Koivula-Huttunen.

”Hyvät kengät vapauttavat energian muuhun tekemiseen”, Jörgensen tiivistää.

3 x miksi REDI?

  1. REDIssä on kaikki kohdallaan: sijainti, kulkuyhteydet ja toimiva infrastruktuuri
  2. Pidän REDIn tavasta yhdistää asumista ja liike-elämää.
  3. REDI on oikea ympäristö tuoda ihmisille koettavaksi jotain uutta ja erilaista.