”Rakasta tuotteita, joita myyt” – Helin unelma yrittäjyydestä toteutuu REDIssä

Hyvät kaupat ovat paljon muutakin kuin kassissa oleva tuote, uskoo tuore yrittäjä Heli Hiltunen. Takataskussa on franchising-sopimus kansainvälisen muotibrändi Espritin kanssa. Oma myymälä avautuu REDIssä syksyllä 2018.

Helille muoti on lähellä sydäntä. Alan brändit tulivat tutuiksi hänen työskennellessään Tampereen Sokoksen tavaratalojohtajana ja viimeisimpänä Prisma-ketjun johtajana. Heli tunnustautuu kovaksi shoppailijaksi, joka arvostaa vaatteiden korkeaa laatua sekä mukavaa ja mutkatonta tyyliä. Esprit nousi suosikiksi niin ajattomien vaatteidensa kuin kestävän kehityksen mukaisen arvomaailmansa johdosta.

”Uskon, että pitää rakastaa tuotteita, joita myy. Espritin kohdalla tämä toteutuu. Franchising-yrittäjänä pääsen toteuttamaan pitkään itäneen unelman omasta yrityksestä ja syventämään osaamistani muodin parissa”, hän iloitsee.

Hyvää fiilistä ostoskassiin

Heli työstää talven aikana Espritin konseptin mukaista myymäläsuunnitelmaa, joka kattaa 300 neliön liiketilan. ”Selkeää, valoisaa ja raikasta”, hän maalailee. Luvassa on inspiroiva ja houkutteleva kattaus miesten ja naisten muotia ripauksella ketjun perustajapariskunnan kalifornialaisen positiivista asenneta. We make you feel good to look good, kuuluukin Espritin brändilupaus.

“Haluan, että asiakkaalle tulee lähtiessään fiilis, että teinpä hyvät kaupat. Siihen sisältyy paljon muutakin kuin kassissa oleva tuote”, Heli kuvailee.

Vietettyään viime vuodet liikkeenjohdon strategisten asioiden parissa Heli aikoo itse olla paljon rivissä, eli myymälän puolella kohtaamassa asiakkaita. Muutaman myyjän lisäksi hänellä on apunaan Espritin Suomen Wholesale & Retail -tiimi, joka tarjoaa mm. myymäläkonseptin ja koulutukset, osto-organisaation tuen, vahvan kanta-asiakasjärjestelmän sekä monikanavaisen ketjumarkkinoinnin.

Heli kutsuu Espritin väkeä taustavoimaksi, jonka vahvuus selviää lukujen avulla: Espritilla on jalansijaa yli 40 maassa. Sillä on suorassa ohjauksessaan noin 900 myymälää ja yli 7800 myyntipistettä sisältäen franchising-myymälät ja tavaratalojen myyntipisteet. Yrittäjää ei jätetä yksin.

Kansainvälinen brändi, suomalaista yrittäjyyttä 

Helillä on vahva usko brändiin: ”Espritilla on toimivan konseptin lisäksi tukenaan suomalaisten arvostus, joiden ansiosta se on pärjännyt hyvin vaikeimpinakin aikoina. Uskon suosion perustuvan erinomaiseen hinta-laatusuhteeseen ja vaatteiden kestävyyteen. Mallit istuvat moneen makuun ja vartaloon. Juuri näistä syistä olen itse ostanut paljon merkin vaatteita.”

Ennen ensi syksyn h-hetkeä Helillä on vielä hetki aikaa ladata akkujaan.

”Aion opiskella yrittäjyyteen liittyviä asioita ja nauttia vapaa-ajasta matkustelemalla. Keväällä on sitten aika tarttua tositoimiin. Edessä on mm. työntekijöiden rekrytointi ja myymäläsuunitelman valmiiksi hiominen.”

REDI toivottaa Helin tervetulleeksi!

3 X miksi REDI

1. REDI haluaa olla valmistuessaan Suomen modernein ja kiinnostavin kauppakeskus, ja tämä tahtotila inspiroi minua.
2. REDIllä on mahtava potentiaali. Alueelle on kasvamassa monipuolinen palvelukeskittymä, jonne on helppo tulla asioimaan.
3. REDI on keskellä elämää. Uskon, että alueen asukkaat, työpaikat ja liikenneyhteydet synnyttävät vahvan asiakasvirran.