Jos kymmenistä eri vaihtoehdoista ei löydy sopivaa, barista valmistaa kahvin toiveitten mukaan

Espresso Housen perustajien intohimona oli halu tarjota maailman parasta kahvia maailman parhaille vieraille. Toiminta on sittemmin laajentunut Pohjoismaissa toimivaksi ketjuksi. REDIin tulevassa kahvilassa perustajien oma unelma jatkuu yhä edelleen joka päivä.

Kahvia juodaan maailmassa 1500 miljoonaa kupillista päivässä. Tästä kulutuksesta suomalaiset kantavat enemmän kuin vain oman kortensa kekoon nauttimalla päivittäin keskimäärin 4–5 kupillista. Henkeä kohden tämä tarkoittaa noin 9,6 kiloa kahvia vuosittain. Kahvia ei juoda enää vain kotona, perhejuhlissa tai töissä. Kahviloista on viime vuosina tullut tiloja, joissa tehdään töitä, tavataan ystäviä ja vietetään vapaa-aikaa.

Espresso Housen perustaja tuntee jokaisen kahvilan

Espresso Housen kahvilat alkavat olla tuttu näky myös Helsingin katukuvassa, mutta harva tuntee ketjun taustaa tarkemmin. Lundiin, eteläiseen Ruotsiin kahvilan perustaneesta Askerin pariskunnasta on Charles edelleen yhtiön palveluksessa luovana johtajana. Hän vastaa kahviloiden sisustuksista ja valvoo samalla myös, että perheyhtiön luoma palvelukulttuuri säilyy ketjun laajentuessa uusille alueille.

”Jokainen kahvila suunnitellaan tilan ominaispiirteet huomioon ottaen ja sisustuskonseptia kehitetään koko ajan. Eli vaikka olemme ketju, haluamme rakentaa jokaisesta kahvilastamme yksilöllisen, joka soveltuu hyvin ympäristöön. REDIin on tulossa todella viihtyisä kokonaisuus”, lupaa Suomen toimintojen operatiivinen johtaja Santtu Hellström.

Tärkeä tekijä on myös iloinen ja ammattitaitoinen henkilökunta. Hellström on superylpeä kaikista työntekijöistä. Koko Espresso Housen henkilöstö tehtävään katsomatta on suorittanut baristakoulutuksen, ja kahvitietämykseen panostetaan jatkuvasti. Tämä tulee todistettua, kun hän valmistaa itse käden käänteessä oman suosikkinsa Flat Whiten.

”Seuraamme koko ajan asiakaspalautetta ja tuotevalikoimaa kehitetään sen mukaan. Olemme viime aikoina panostaneet erityisesti luomuun ja vegaanisiin tuotteisiin sekä erilaisiin terveellisiin kylmiin juomiin, jotka ovat olleet kysyttyjä. Asiakkailla on mahdollisuus vaikuttaa oman lähikahvilan valikoimaan myös REDIssä. Lisäksi meillä on kahviloissa yhteisiä sesonki- ja kausituotteita”.

Jos haluaa juoda kahvit vasta kotona, voi REDIn Espresso Housesta ostaa eri laatuja mukaansa. Noin kymmenen kertaa vuodessa on saatavilla myös rajoitettu erä vaihtuvaa kausikahvia, joka on aina luomua.

Alkuperä ja tuotannon eettisyys kiinnostavat

Suomalaiset tunnetaan innokkaina kahvinjuojina. Samalla myös kahvin alkuperä ja tuotannon taustat kiinnostavat yhä useampaa. Espresso Housen kahvit tulevat ympäri maailmaa.

”Noin puolet kaikesta myymästämme kahvista on orgaanisesti sertifioitua. Pyrimme kahvinviljelijöidemme kanssa pitkään yhteistyöhön eli ostamme kahvin suoraan tiloilta ja maksamme suoraan tuottajille. Tunnemme viljelijämme, vierailemme säännöllisesti tiloilla ja kehitämme yhteistyötä pitkäjänteisesti. Vastuullisuudestamme kertoo hyvin se, että meillä on yhteistyökumppanina Enveritas, joka auttaa meitä auditoinneissa ja kestävän kehityksen mukaisessa kahvintuotannossa”, Hellström kertoo.

3 x suosituimmat tuotteet

  1. Lämpimät juomat: Latte
  2. Kylmät juomat: Caramel jäälatte
  3. Makeat: Perustajan äidin reseptillä edelleen tehtävä mudcake

Miksi REDIin?

Olemme iloisia, että pääsemme sinne. REDI on huippuhyvä ja valovoimainen liikepaikka. Sijaintimme toisessa kerroksessa avaran aulan vieressä on erinomainen. Kahvilastamme on tulossa todella viihtyisä ja uskomme, että vieraamme löytävät sinne takaisin aina uudelleen.